Alla inlägg den 21 januari 2012

Av Per - 21 januari 2012 12:44

Jag kom på en annan svaghet kyrkan har, om dom får problem med mig så, då vet dom att jag har kontakter inom kommun, landsting o.s.v så istället för att reda ut problemen så sparkar dom ut mig ur kyrkan, sen bjuder dom in min mamma, en skoltjänsteman från särskolan, och min kurator/psykolog från vuxenhab och berättar för dom att jag blivit utfryst och nu får "ni" ta hand om mig då.



Men vänta nu, om kyrkan inte kan hantera problem,  varför ska dom ordna möte med mina kontakter,

varför inte sitta ner och reda ut problemen istället och gå i frid?



Hallå??? Det är nått fel här, så handikappad är jag inte, jag har bara en lättare CP-skada men blir behandlad som om jag vore omyndigförklarad.

Av Per - 21 januari 2012 12:19

Inte jag, jag är ju portad i en av kyrkorna i stan.....


Tänk om man fick känna frid i sitt liv, vara vän med alla och slippa känna sig hatad. Tänk vilket bra samhälle vi skulle levt i idag om alla gått efter den principen, men idag är folk så dåliga på att ta hand om varann.



Idag har jag iallfall skottat snö, är ju hyresgäst men hjälper till, hyresvärden min hjälper ju mig att handla så det jämnar nog ut sig.


Man kan ju fundera på vad man ska göra av sitt liv, i och med särskolan så vart man ju sjukpensionerad innan man ens började jobba, sånna som jag söker inte jobb, vi hamnar på en daglig verksamhet eller en praktik som leder till jobb.


Om man ens fick lära sig hur dessa system fungerar, men i särskolan, där ska man bara skriva dagbok och nyheter.



Annat var det i grundskolan, där gjorde lärarna allt för att eleverna skulle lyckas, men så gör inte alla.....



Jag skulle vilja bli scout, få vara med inom kyrkan och först lära mig scouting och några år senare gå in och bli scoutledare själv, kanske inte behöver ta så lång tid för att fixa det ändå, men få jobba ideellt inom kyrkan hur mycket man vill, det vore grejer.

Av Per - 21 januari 2012 11:49

Jag är det, men däremot är jag kickad ur kyrkan, idag är jag portad från kyrkan också. I Svenska Kyrkan är man väldigt konflikträdd och kommer man ihop sig med sina ungdomar då väljer man att stänga ut dom och sen sprida dåligt rykte om dom.


Men tänk vilken skillnad det är om man sätter sig ner och pratar och reder ut problemen, men det går inte.



Jag gick nämligen särskolan på gymnasiet, vart totalt felbehandlad, kunde inte ens få en utbildning på min nivå, kritiserade lärarna i 4 års tid, efter 7 terminer gick jag in i väggen, sökte stöd hos min ledare men då hon fick nog av mig så sparkade dom ut mig, ungdomarna vände mig ryggen och sen började dom sprida en massa rykten om mig.



Jag kritiserade dom, frågade varför vi inte kunde reda ut det som blivit fel, nej det ville dom inte så det slutade med att man vart åtalad för trakasserier, fick en massa skulder o.s.v besöksförbud har man haft 3-4 st i 2 omgångar.



Så Svenska Kyrkan använder sig inte alls av bibeln idag, dom agerar som om kyrkan vore ett vinstdrivande företag där allt går till dom, men att ta hand om sina medmänniskor går inte.



Därmed lever jag i utanförskap idag, folk är rädd för mig, för jag har försökt få dom att reda ut det som blivit fel, dom tar avstånd från mig på stan o.s.v men varför inte återförenas och bli vänner?



Amen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards